Aanmelden

U kunt contact opnemen na verwijzing door de huisarts. Ik ben helaas slecht telefonisch bereikbaar, maar op maandag van 12-13 heb ik telefonisch spreekuur (per 24-10-2019).

U kunt ook eerst een email sturen naar info@psychotherapiezeist.nl dan neem ik spoedig met via email of telefonisch contact met u op.


In het contact (via email of telefonisch) zal ik samen met u kijken of uw problematiek en mijn werkwijze een goede combinatie vormen.


U kunt ook op eigen initiatief een afspraak maken; ik zal u dan in 2e instantie nog wel vragen naar een verwijsbrief van uw huisarts. Dit is noodzakelijk voor de vergoeding door uw zorgverzekeraar.

Indien u dit niet wilt en uw klachten zijn dusdanig van aard dat wij via coaching de behandeling kunnen voeren is dit ook een mogelijkheid.

Ik hou de school vakanties aan en in periodes dat er een schoolvakantie is ben ik dan ook niet bereikbaar.

Nieuwe clienten kunnen tijdens vakanties overleggen met hun eigen huisarts.

Clienten die al in behandeling zijn kunnen contact opnemen met mijn waarnemer/ vervanger waar tijdens de behandeling de naam van genoemd is.



Wachttijden

Helaas hanteer ik soms een cliëntenstop vanwege de wachttijd die dan te hoog is opgelopen.

De patiëntenstop en wachttijd kunnen afhankelijk zijn van de zorgverzekeraar waarbij u verzekerd bent en van de soort problematiek en diagnose.

Op dit moment is er een clientenstop (24-10-2019). Er is slechts ruimte voor clienten met zwangerschaps gerelateerde problematiek. Indien er hele dringende andere problematiek is kunt u uw huisarts, POH- GGZ of behandelaar vragen om een overleg met mij, dan kan ik met u meedenken en zien wat ik of een collega voor u kan doen.

De groepsbehandeling schema therapie is half september 2019 gestart, op de dinsdagochtend. Individuele schematherapie bied ik (nu) niet meer aan, de groep heeft mi een hele grote meerwaarde. U kunt u voor wachtlijst voor de groepsbehandeling aanmelden

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u ook altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).